Open/Close Menu

uvex i-performance - utrustning på högre nivå

Vårt innovativa produktsystem har kvantifierbara fördelar som garanterar maximal prestanda.

uvex safety group visar på nytt upp sin unika innovationsförmåga när det gäller hälsa och säkerhet inom industrin. uvex presenterar sitt nya produktsystem på A+A 2013: uvex i-performance. De här produkterna låter kroppen röra sig naturligt, ger mindre tryck och påfrestningar och erbjuder samtidigt maximal komfort.

Produktsystemet uvex i-performance tacklar ett av de största problemen när det gäller industriell hälsa och säkerhet: skyddande arbetskläder som måste användas under hårt fysiskt arbete och orsakar ytterligare påfrestning för användaren. Med uvex i-performance har uvex i hög grad förbättrat egenskaperna för sin personliga skyddsutrustning. Produkterna ger det förväntade skyddet från uvex och har samtidigt optimerats så att utrustningen begränsar användarens rörelser så lite som möjligt och i vissa fall till och med gör det lättare att röra sig naturligt. Det ger inte bara mindre trötthet utan också större rörelsefrihet jämfört med annan skyddsutrustning.

uvex i-performance är inte bara en teknisk framgång utan också en vidareutveckling av uvex 3D-filosofi. uvex i-performance-produkterna är dessutom helt anpassningsbara och ger användarna ett mervärde som tydligt kan mätas. uvex i-performance-produkterna vidareutvecklas ständigt med utgångspunk från ny fysiologisk forskning och teknik. Prestandakraven omdefinieras kontinuerligt för att erbjuda en optimal kombination av komfort, ergonomi och design. Och sist men inte minst strävar uvex ständigt efter förbättringar som ger kunderna tydligt mätbara fördelar.

En helt ny prestandanivå

uvex i-performance-serie består av produkter från ett helt system som skyddar kroppen från topp till tå.

uvex i-3 AR ger optimalt bländskydd

Skyddsglasögonen uvex i-3 AR har en antireflexbehandling på båda sidorna som ger en transmissionsfaktor på mer än 96.5 % och därmed effektivt eliminerar störande reflektioner både från ljusstarka bildskärmar och från en kombination av artificiellt och naturligt ljus.

uvex RX-skyddsglasögon: de första skyddsglasögonen med brett synfält som direkt kan förses med korrigerande linser. Transmissionsfaktorn för de här skyddsglasögonen är upp till 18 % högre än för standardlösningar med utanpåglasögon eller korrigerande linsinsatser, och garanterar utmärkt syn fri från optisk förvrängning.

Andningsskyddet uvex silv-Air eco har sinnrik ventilation i 360° som förhindrar imbildning på glasögonlinser vid utandning. Den här modellen har också tydliga ekonomiska och ergonomiska fördelar.

Hörselskyddet uvex xact-band ger effektivt skydd mot buller. Inbyggda ljudabsorbenter i huvudbandet ger en effektiv dämpning på upp till 20 % av störande ljud som kan uppstå när huvudbandet kommer i kontakt med kläderna.

Lägre belastning på skelett och muskler: uvex 1-skyddsskorna

Skyddskorna uvex 1 kombinerar skydd, komfort och design med låg vikt. Varje gram som elimineras från skornas vikt ger lägre belastning på skelett och muskler och mindre trötthet. Energiabsorptionen i hälen överträffar dessutom kraven enligt EN ISO 20345 med det dubbla, vilket ger en ytterligare förbättring. uvex 1-skyddskorna är också en vinnare när det gäller design och belönades med den internationella Red Dot Design Award 2013.

Större rörlighet för fingrarna: uvex phynomic XG

Skyddshandsken uvex phynomic XG ger naturlig känsel vid beröring och har det bästa oljegreppet i sin klass. Handskarna är utmärkta för precisionsarbete med oljiga komponenter, har en nötningsbeständighet som är åtta gånger högre än för jämförbara produkter och är extremt slitstarka.

En ny materialkombination innebär att multiskyddsjackan uvex textreme performance är omkring 30 % lättare än jämförbara jackor. Den ergonomiska designen ger dessutom maximal rörelsefrihet samtidigt som det andningsbara materialet ger bättre komfort för användaren.

uvex pheos antistatic-hjälmen är den första antistatiska skyddshjälmen som både är lämplig för alla farozoner och garanterar optimal komfort.

Efter en intensiv utvecklings- och testfas lanserades uvex i-performance-produkterna på marknaden i samband med A+A 2013. Produktserien visar vad personlig skyddsutrustning kan erbjuda om man använder den senaste tekniken och anpassar den till användarnas behov. Detta är ett exempel på hur man kan "skydda människor" på ett helt nytt sätt.

UVEX WINTER HOLDING GmbH & Co. KG sammanför tre globalt aktiva bolag under samma tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina) och Filtral. uvex group har 41 dotterbolag i 22 olika länder men har valt att förlägga merparten av tillverkningen till Tyskland. Två tredjedelar av bolagets arbetsstyrka på 2 075 medarbetare (den 30 juni 2012) är anställd i Tyskland. uvex är en global partner till den internationella elitidrotten och utrustar många av världens bästa idrottsmän. Mottot "skydd för människor" är grunden för bolagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar människor i arbetet, på fritiden och när de idrottar.