Plus X Award-kvalitetsstempel til uvex 2-sikkerhedssko

Udvalget af uvex 2-sikkerhedssko lever fortsat op til sloganet "Pushing the Limits – Setting New Boundaries". Plus X Award-dommerpanelet tildelte kvalitetsstemplet til uvex 2-sortimentet for innovation, høj kvalitet, design, funktionalitet og ergonomi. Det er tredje gang i træk, at et uafhængigt dommerpanel har certificeret det enestående uvex 2-produktkoncept, der er unikt på markedet for personligt beskyttelsesudstyr (PPE).

Fokus på ergonomi

uvex 2-konceptet, som er en del af det nye uvex i-gonomics PPE-produktsystem, blev udviklet med fokus på brugerens bevægeapparat under udførelse af arbejde, i overensstemmelse med ergonomiske principper. Derfor er sikkerhedsskoene i uvex 2-serien ekstremt lette, de har fremragende stødabsorbering og stabiliserer foden i kombination med ekstraordinær klimakomfort ved længere tids brug.

Den robuste og elegante uvex 2-sikkerhedssko er designet til moderate og krævende anvendelsesområder inden for brancher som energi, transport og logistik, kemikalier, lufthavnsservices, metalbearbejdning og byggeri. Skoene og støvlerne er enten forsynet med overdelsmateriale bestående af højteknologiske mikrofibre (sikkerhedsklasse S2 SRC) eller kvalitetslæder (sikkerhedsklasse S3 SRC) samt en dobbelt PU-ydersål.

Andre priser

uvex 2-sikkerhedsskoen er med prisen Plus X Award tilbage på sejrsskamlen efter at have vundet en IF Gold Award 2016 og fået særlig omtale i 2016 ved German Design Awards.

Om Plus X Award

Med et internationalt, uafhængigt panel af dommere fra 25 brancher, 23 strategiske partnere og mere end 600 deltagende internationale brands er Plus X Award verdens største innovationspris for teknologi, sport og livsstil. Der uddeles priser til nye og innovative teknologier, ekstraordinært design og intelligente, brugervenlige betjeningssystemer. Kriterier, såsom enestående ergonomiske og økologiske funktioner kombineret med brugen af materialer i høj kvalitet, der sikrer bæredygtige produkter med lang holdbarhed hædres også af Plus X Award. Innovationsprisen blev etableret for at styrke brands og handel og hjælpe forbrugerne med deres købsbeslutninger. I 2016 fejrer Plus X Award sit 13-års jubilæum.

Få mere at vide om uvex 2-sikkerhedsskoen: