uvex safety group udvider deres globale rækkevidde med erhvervelsen af en betydelig andel i HexArmor®

28. oktober 2016 – Fürth: uvex safety group offentliggjorde i dag, at de har erhvervet en betydelig andel i det amerikanskbaserede HexArmor®. Den strategiske investering i HexArmor® er en markant udvidelse af uvex safety groups tilstedeværelse på den vestlige halvkugle.

I 1993 solgte uvex Winter Holding, der er moderselskabet for uvex safety group, sin amerikanske virksomhed, inklusive varemærkerettigheder i Nord- og Sydamerika. "Set i lyset af dette er vi meget glade for at vende tilbage til verdens vigtigste industrielle sundheds- og sikkerhedsmarked efter 20 år," siger Michael Winter, Managing Partner for uvex group. Stefan Brueck, CEO for uvex safety group, forklarer: "Det strategiske partnerskab med HexArmor® er den ideelle platform til at fremme vores innovative løsninger til kunder på den vestlige halvkugle. HexArmor® er en betroet partner for sikkerhedsfagfolk og arbejdere i hele Nordamerika, og HexArmor®-brandet står for nyskabelse og høj ydeevne inden for håndbeskyttelse, en perfekt platform for uvex safety group i Amerika. Derudover er deres vækstresultater for de seneste 10 år meget imponerende."

Steve VanErmen, President og CEO for HexArmor®, fortæller begejstret om partnerskabet. "uvex safety group er globalt kendt for deres ledende rolle på markedet og deres innovation inden for sikkerhed. I adskillige år har HexArmor®'s kunder efterspurgt løsninger, der går ud over vores kerneteknologier for snit-, perforerings- og stødbestandighed inden for håndbeskyttelse," siger VanErmen. "Vores partnerskab med uvex safety group sikrer, at HexArmor® nu kan levere en bred vifte af nye sikkerhedsløsninger og innovationer til for vores kunder. Partnerskabet åbner også op for helt nye muligheder for vores medarbejdere, samtidig med at vi kan fortsætte accelerationen af væksten,"

Brueck og VanErmen er enige om, at der er mange interessante kombinationsmuligheder. "Vores mission er at beskytte mennesker," siger Stefan Brueck. "Vi har 90 års erfaring med at skabe en førende rolle på markedet på grund af vores konstante innovationer. Vores målsætning er at komme øverst på sejrsskamlen inden for alt, vi foretager os, og vores samarbejde med HexArmor® er ingen undtagelse. Vi forventer stor succes på det nordamerikanske marked."

Kunderne kan forvente mange nye produkter fra både uvex safety group og HexArmor® i de kommende måneder. uvex safety groups innovative produkter, inklusive øjen-, hoved- og håndbeskyttelse, sælges under HexArmor®-brandet i Nord- og Sydamerika gennem en flerfaset lanceringsplan, mens HexArmors højteknologiske hånd-, arm- og kropsbeskyttelse sælges af uvex safety group på visse markeder på den østlige halvkugle.

Michael Winter (til højre), Managing Partner for uvex-koncernen og Stefan Brueck (til venstre), CEO for uvex safety group, er glade for at kunne annoncere erhvervelsen af en betydelig andel i HexArmor®.

Om HexArmor®

Performance Fabrics, Inc. (HexArmor®) blev grundlagt i 2004 og er baseret i Grand Rapids, Michigan. HexArmor® blev stiftet af Steve VanErmen og Brent Lohrmann og har defineret markedet for snit-, perforerings- og stikbestandighed og er førende inden for stødabsorberingsprodukter til hænder. HexArmor® beskæftiger mere end 150 personer, der hver dag arbejder hårdt for at løse vanskelige problemer med håndbeskyttelse for førende virksomheder i olie- og gasindustrien, byggeri, energi, tømrerbranchen, papir og papirmasse, transport og andre industrielle segmenter.

Vilkårene for handlen blev ikke offentliggjort.

Download (.zip)

Download (.zip)