uvex 2-sikkerhedssko – "Best Product 2017"

uvex udvider serien med uvex 2-sikkerhedssko til at omfatte nye, spændende modeller i beskyttelsesklasserne S1 P og S3, bl.a. med VIBRAM®-gummisålsdesign. Samtidig er uvex meget stolte over at have fået tildelt "Plus X Award" for "Best Product 2017" i kategorien "Værktøj". For fjerde gang i træk har en selvstændig ekspertjury belønnet det imponerende uvex 2-produktkoncept. Et koncept, der er unikt på markedet for personligt beskyttelsesudstyr (PPE), sætter nye standarder for sikkerhedsfodtøj i tråd med sloganet "Winners at Work – uvex 2 – Pushing the Limits" og kan bruges til en lang række anvendelsesområder.

Nyt sortiment af modeller og såldesign
uvex 2-serien består af fire modeller med et højteknologisk mikrofiberskaft (støvler, sko, perforerede sko og sandaler) samt to modeller med skaft i kvalitetslæder (sko og støvler) i S1 P- og S3-design. Hver version fås med en PU/PU-ydersål samt en VIBRAM®-ydersål i gummi. Alle modeller opfylder ESD-kravene og er helt fri for metal.

Vi fokuserer på enestående ergonomi
inden for rammerne af uvex i-gonomics PPE-produktsystemet. Da vi udviklede uvex 2-konceptet, arbejdede vi ud fra ergonomiske principper og fokuserede på en markant reduktion af belastningsgraden på brugernes bevægeapparat. Derfor er uvex 2-serien med sikkerhedssko nem at bruge, har fremragende dæmpningsegenskaber, sikrer stabilitet for fødderne og har fremragende klimaregulering, da fodtøjet ofte skal bæres i lange perioder. Løsninger, der er tilpasset ortopædiske krav og i overensstemmelse med DGUV's (det tyske institut for sundhed og sikkerhed på arbejdspladsen) forordning 112-191 og den østrigske ÖNORM Z-forordning 1259, kan bestilles.

Velegnet til en lang række anvendelsesområder
Den robuste og alligevel elegante uvex 2-serie med sikkerhedssko er designet til moderate og krævende anvendelsesområder inden for sektorer som energi, transport og logistik, kemisk industri, lufthavnstjenester, maskinteknik, handel, bygge- og anlægsbranchen.

Andre anerkendelser
Med to Plus X Awards i 2017 og 2016 befinder uvex 2-sikkerhedssko sig igen på sejrsskamlen efter at have vundet en IF Gold Award i 2016 og fået særlig omtale under German Design Award i 2016 med serien, der byder på de mest prisbelønnede sikkerhedssko på markedet.