uvex får prisen "Most Innovative Brand Award 2017"

Efter at Late-juryen 2016/2017 mødtes, og alle registrerede produkter blev vurderet, blev årets mest innovative brands fundet. Den mest prestigefyldte anerkendelse i Plus X Award – "Most Innovative Brand Award" – blev uddelt for 14. gang i år og hylder de Plus X Award-brands, der har vundet flest kvalitetspriser inden for deres produktgruppe. uvex deltog med uvex 2-serien med sikkerhedssko og vandt prisen i kategorien "Værktøj", en imponerende anerkendelse af deres innovative evner som leverandør af beskyttelsesudstyr til arbejde, sport og fritid.

uvex 2-serien med sikkerhedssko modtog Plus X Award-anerkendelsen "Best Product 2017" samt fem af syv Plus X Award-kvalitetspriser.

Jurymedlemmerne, arrangørerne, partnere og ambassadørerne for verdens største innovationspris inden for teknologi, sport og livsstil lykønsker disse enestående brands med deres ekstraordinære præstationer.

"Tillykke til alle vinderne af Most Innovative Brand Award 2017. Ligesom de tidligere år var vores jurymedlemmer meget imponerede over præsentationen af de mange innovative produkter, stærke brands og effektive produktundersøgelser. Disse brands fortjener i høj grad deres priser, og de er stolte over at kunne tage de imponerende trofæer med hjem til deres virksomheder – tydelige symboler på den handlekraft, der ligger bag at gøre innovative idéer og visioner til virkelighed. Mange af de innovative produkter beriger ikke kun forbrugernes dagligdag, men har også potentiale til at ændre hele markeder eller endda skabe helt nye af slagsen," siger Donat Brandt, President for Plus X Award.

De mest innovative brands i 2017

• ABUS (elektrisk og medieteknologi)
  • Adidas (fodtøj)
  • ARAG (forsikring)
  • Beurer (sundhed og personlig pleje)
  • Bien-Zenker (boligbyggerier)
  • BRUDER (legetøj og hobbyprodukter)
  • CHIQ (store elektriske apparater)
  • Fitbit (sports- og fitnessudstyr)
  • Grohe (sanitetsarmaturer)
  • Hensel (video- og fototeknologi)
  • Hyla (små elektriske apparater)
  • J.W. Ostendorf (konstruktionsmateriale)
  • KEF (avanceret lyd)
  • Lässig (familier og børn)
  • Leicht (møbler)
  • Magnat (hjemmeunderholdning)
  • Markilux (haveprodukter)
  • Matrix (sports- og fitnessenheder)
  • Medion (it og digitale produkter)
  • MYMIU (kæledyrsprodukter og -tilbehør)
  • Theben (energi og belysning)
  • uvex (værktøjer)
  • Vestel (telekommunikation)
  • Volkswagen (bilindustrien)
  • Waterkotte (varme- og klimaanlæg)
  • Wenko (tilbehør)
  • X-Bionic (sportstøj)

Om Plus X Award
Med et internationalt, uafhængigt panel af ekspertdommere fra 25 brancher, 23 højt kvalificerede strategiske partnere og mere end 600 deltagende internationale brands er Plus X Award verdens største innovationspris for teknologi, sport og livsstil i dag. De prisvindende bidrag inkluderer nyligt udviklede og innovative teknologier, enestående konstruktioner samt intelligente og alligevel enkle betjeningsprincipper. Kriterier såsom god ergonomi og miljøvenlige produktegenskaber, en lang række funktioner samt brugen af materialer af høj kvalitet og forarbejdning af disse materialer resulterer også i bæredygtige produkter med langvarig værdi, som derfor også skal anerkendes. Innovationsprisen blev startet som et projekt for at beskytte og styrke brands og handel samt for at hjælpe kunderne med deres købsbeslutninger. I 2017 fejrer Plus X Award sit 14-års jubilæum.