uvex i-gonomics: uvex 1 sport. Tidssvarende. Atletisk.

Sporty design møder sofistikeret funktionalitet: uvex 1-sportssikkerhedssko er både ungdommelige og stilfulde kombineret med førsteklasses brugerkomfort takket være det lette design, klimaoptimerede højteknologiske materialer og en ergonomisk formet, fleksibel ydersål fremstillet af polyurethan med dobbelt tæthed. Sikkerhedsskoen indgår i uvex i-gonomics-produktsystemet og forbedrer målbart komforten på arbejdspladsen og mere end det.

Et omfattende udvalg af funktioner
De er tæt på sømløse og er baseret på en nyudviklet læst, og uvex 1-sportssikkerhedssko i beskyttelsesklasse S1 og S3 imponerer også med en bred vifte af funktioner. Skoene er fremstillet af syntetiske materialer, er ESD-kompatible og velegnede til mennesker med allergi over for krom. Ydersålen af polyurethan er slidstærk og imponerer med særdeles god skridsikkerhed (SRC-betegnelse). Den beskyttende metalfri xenova®-tåkappe samt den ikke-metalliske penetrationsresistente mellemsål (S3-version) har en høj grad af sikkerhed. uvex 1-sportssikkerhedssko er også fri for skadelige befugtningsmidler. Størrelse 35 til 40 er produceret efter en damelæst. Den udtagelige behagelige indlægssål giver stødabsorbering i forfod og hæl. Med uvex 1-sportssikkerhedssko fås løsninger, der er tilpasset ortopædiske krav og i overensstemmelse med DGUV's (det tyske institut for sundhed og sikkerhed på arbejdspladsen) forordning 112-191 og den østrigske ÖNORM Z-forordning 1259 efter anmodning.

uvex i-gonomics – innovativ fodbeskyttelse. Målbart forbedret brugerkomfort.
uvex i-gonomics står for maksimal funktionalitet med førsteklasses komfort: Det innovative produktsystem er perfekt tilpasset den menneskelige fysiognomi og er kendetegnet ved fremragende støddæmpning, lav vægt og optimal klimastyring. Det er meget mere behageligt at stå og gå i sikkerhedssko – hele dagen. uvex 1 sport opnår et enestående uvex i-gonomics aflastningsindeks på 4,3 takket være den lave vægt på kun 475 g (S1 SRC, størrelse 42) samt en høj grad af fleksibilitet (lav bøjningsstivhed) og en høj grad af åndbarhed.