uvex high-fit u-cut – førsteklasses, individuelle høreværn

Støjfremkaldt høretab har i mange år ligget højt på listen over anerkendte erhvervssygdomme. Støjfremkaldt høretab opstår normalt langsomt og uden smerte. Risikoen for høreskader og behovet for at beskytte hørelsen opdages ofte først, når det er for sent. Kun de, der er ramt af høretab, forstår vigtigheden af god hørelse – for uvex er beskyttelse af og bevaring af hørelsen ekstremt vigtigt.

Brugeraccept er afgørende for succesrig brug af høreværn. Folk vil ofte nægte at bruge irriterende, dårligt tilpassede beskyttelsesprodukter. Takket være sit innovative design øger uvex u-cut HC-ørepropper brugerkomforten markant og sikrer en endnu bedre lydoplevelse uden at give køb på lydisolering. Ørepropperne er endnu mere fleksible takket være åbningen ind mod øregangen, og de er også blevet endnu lettere. Restvolumen i øregangen er blevet markant forøget. Alt dette resulterer i uovertruffen komfort med samme høje isoleringsevne. uvex high-fit u-cut-høreværn fås i to versioner, altid med tilpasset ørepropdesign: til enten halv øreskål eller fuld øreskål. Begge versioner bruger det samme bløde silikonemateriale, som er dermatologisk testet. Ørepropper giver maksimal fleksibilitet og kan ligeledes kompensere for kraftige kæbebevægelser.

Det unikke design gør disse ørepropper blødere, lettere og mere fleksible i øregangen og øreskålen, hvilket giver brugeren maksimal komfort. Begge varianter er forsynet med en antibakteriel nano-belægning. Gennemhulning forhindrer, at tryk opbygges, og eliminerer følelsen af isolering. uvex high-fit-ørepropper er udstyret med et filter, der kan vælges efter støjniveauet på arbejdspladsen. Alle produkter og deres isolerende værdier er testet og certificeret i henhold til EN 352-2. uvex high-fit u-cut-ørepropper er ideelle til brug i alle højtemperaturområder og kan bruges af personer med følsomme ører.

uvex i-gonomics – innovation gennem aflastning
uvex high-fit u-cut-ørepropper er en del af det innovative uvex i-gonomics-produktsystem, der kombinerer relevante sikkerhedsfunktioner med fremragende ergonomiske egenskaber og gør dem videnskabeligt målbare. uvex i-gonomics omfatter produkter, der er udviklet overvejende baseret på ergonomiske undersøgelser. For at gøre det muligt at overvåge og sammenligne produkter, hvad angår komforten, har uvex indført det såkaldte "aflastningsindeks". Aflastningsindekset består af tre koefficienter, der tilsammen, som en gennemsnitsværdi, definerer et produkts "aflastningsfaktor". Dette giver uvex mulighed for at skabe maksimal sammenlignelighed – selv på tværs af forskellige produkttyper og producenter. Aflastning måles i tre forskellige kategorier: ”kraft", "vægt" og "klima". I den forbindelse tager uvex naturligvis hensyn til de forskellige produkttypers uensartede egenskaber – og derfor varierer testmetoderne i målekategorierne tilsvarende.