uvex i-gonomics: uvex pheos cx2 sonic-briller med bredt udsyn

Med det kompakte letvægtsdesign er uvex pheos cx2 sonic velegnet til en lang række anvendelser. Disse funktionelle briller med bredt udsyn tilbyder imponerende komfort, og takket være uvex supravision-belægningsteknologien giver de et klart synsfelt, selv under ekstreme klimaforhold.

Med en vægt på kun 34 gram er uvex pheos cx2 sonic de letteste briller med bredt udsyn i uvex-sortimentet! Brillerne har et højt beskyttelsesniveau takket være fleksible komponenter, der kan tilpasses. uvex-tokomponentteknologi og pande- og næsestykket, der er støbt direkte på linsen, sikrer en god individuel pasform. X-tended-beskyttelsesbrille – som allerede er blevet afprøvet og testet med uvex pheos cx2-sikkerhedsbrillen – dækker hele øjenområdet.

Takket være deres kompakte konstruktion kan disse briller nemt bæres sammen med hjelme samt åndedrætsværn og høreværn. Takket være en uvex supravision extreme-belægning er linsen ridsefast på ydersiden og har antidugbeskyttelse på indersiden. Desuden har linsen høj mekanisk styrke og kan modstå små genstande, der bevæger sig med op til 120 meter pr. sekund (B-mærkning).

uvex i-gonomics – innovation gennem aflastning
uvex pheos cx2 sonic er en del af det innovative uvex i-gonomics-produktsystem, der kombinerer relevante sikkerhedsfunktioner med fremragende ergonomiske egenskaber og gør dem videnskabeligt målbare. uvex i-gonomics omfatter produkter, der er udviklet overvejende baseret på ergonomiske undersøgelser. For at gøre det muligt at overvåge og sammenligne produkter, hvad angår komforten, har uvex indført det såkaldte "aflastningsindeks".   Aflastningsindekset består af tre koefficienter, der tilsammen, som en gennemsnitsværdi, definerer et produkts "aflastningsfaktor". Dette giver uvex mulighed for at skabe maksimal sammenlignelighed – selv på tværs af forskellige produkttyper og producenter. Aflastning måles i tre forskellige kategorier: ”kraft", "vægt" og "klima". I den forbindelse tager uvex naturligvis hensyn til de forskellige produkttypers uensartede egenskaber – og derfor varierer testmetoderne i målekategorierne tilsvarende.