uvex profisystem construction

Byggebranchen står over for en lang række udfordringer – med opgaver lige fra forberedende byggearbejde og anlægsarbejder til byggeri og montering. I forbindelse med et projekt skal alle involverede parter arbejde i perfekt synergi med deres modparter – og det samme gælder et perfekt system af personligt beskyttelsesudstyr. For første gang præsenterer uvex safety group et omfattende produktsystem med personligt beskyttelsesudstyr, som er designet specifikt til byggesektoren, på A+A 2017-messen.

uvex har udviklet og udvalgt mere end 150 innovative PPE-produkter, der er specielt tilpasset til de særlige krav i byggebranchen og til pålidelig beskyttelse af medarbejdere. uvex profisystem construction-produkterne er inddelt i mere end 12 produktkategorier og giver optimal beskyttelse inden for alle anvendelsesområder.

uvex profisystem construction er udviklet til følgende anvendelsesområder:

• Vejarbejde
  • Kloakrør/rørledninger
  • VVS/airconditionteknologi og varmeanlæg
  • Murerarbejde/murarbejde/brolægning
  • Nedrivning/nedbrydningsarbejde
  • Bro- og tunnelkonstruktion/højtliggende vejarbejde
  • Elektriske installationer
  • Beton- og gipsarbejde
  • Entreprenørmaskinstyring
  • Gulv/fliselægning
  • Maleri/tapetsering
  • Smedearbejde

Ekstrem støj? Farlige gnister? Farlige, forurenende aflejringer? uvex har den helt rigtige løsning til alle anvendelsesområder og sikrer professionel beskyttelse af medarbejdere fra top til tå med produkter, der er kendetegnet ved innovative teknologier, et enestående kvalitetsniveau og moderne design.

Produkteksempler:

Pålidelige sikkerhedshjelme – uundværlige på enhver byggeplads: uvex pheos IES-hjelmen har indbygget clips, så den kan fastgøres på uvex pheos-beskyttelsesbrillerne. Systemet sikrer, at beskyttelsesbrillerne bliver siddende, hvor de skal – og de kan også gemmes sikkert væk i hjelmen, hvis det er nødvendigt.

Innovative beskyttelsesbriller til alle anvendelsesområder i byggebranchen: uvex pheos cx2 giver pålidelig beskyttelse mod støv på byggepladsen og har et ergonomisk øjenværn med enestående komfort, selv under længere tids brug.

Fleksible beskyttelseshandsker, der giver dit team mulighed for at tage fat på de forestående opgaver: uvex phynomic XG-handsken føles som et ekstra hudlag og har en innovativ belægning med ekstra greb, der giver sikker håndtering af fedtede genstande.

Pålidelig beskyttelse af hørelsen mod ekstrem byggestøj: Takket være de ekstra bløde ørepuder er uvex K4 utroligt behagelige at have på, mens det iøjnefaldende hi-vis-design forbedrer brugerens udsyn.

Robuste sikkerhedssko, der danner et solidt grundlag for dit team på byggepladsen: uvex 2 er udstyret med den nyeste generation af metalfri og beskyttende tåkappe, hvilket giver lav vægt og ultrafleksibelt fodtøj med maksimal bærekomfort.

Dit team vil med garanti blive set på enhver byggeplads: Den yderst vandafvisende softshell-beskyttelsesjakke fra uvex med aktiv blinkefunktion har et batteridrevet lyssystem til forbedret sikkerhed, når sigtbarheden er dårlig.

Ud over produkter tilbyder uvex et omfattende servicekoncept som en del af profisystem construction. Der kan også fås rådgivning på stedet, automatiserede rådgivningsværktøjer, for eksempel uvex Chemical Expert System til sikkerhedshandsker. Desuden kan uvex tilpasse beskyttelsesbriller, sikkerhedshjelm og beskyttelsestøj. Der er også mulighed for uddannelse og undervisning gennem skræddersyede, interne seminarer og branchespecifikke arrangementer på uvex academy i Fürth.