uvex sportsline på sejrsskamlen

Serien af uvex sportsline-sikkerhedssko kombinerer funktionalitet, komfort og stil i et let, slankt og fleksibelt design. Denne vinderkombination imponerede også juryen i det tyske designråd, da 8473-modellen fra uvex sportsline-serien vandt over 5000 deltagere og modtog German Design Award 2018 i Industri-kategorien.

uvex sportsline er udstyret med en metalfri, penetrationsresistent midtersål og tåkappe, der beskytter og sikrer en høj grad af fleksibilitet under arbejdet. Skosnuden beskyttes mod slid med en PU-slidkappe, der medvirker til at øge produktets levetid, især ved knælearbejde. uvex sportsline er også velegnet til ESD-områder på grund af belastningsmodstanden under 35 megaohm, den SRC-certificerede skridsikkerhed samt en let indrykket svang, der sikrer hvert skridt, selv på stiger, hvilket gør dem velegnede til en lang række industrielle anvendelsesområder. Den ultraåndbare tekstiloverdel og netforet giver fremragende komfort og et afbalanceret fodklima.

Den dobbeltlagede polyurethanydersål med støddæmpning i hælen og den aftagelige, antistatiske komfort-indlægssål sikrer god absorption og fugttransport, som hjælper til at beskytte bevægeapparatet og fremme god fodhygiejne. Sikkerhedsskoen har individuelt justerbart hurtigsnøresystem. Den passer derfor perfekt til foden og gør den sikker, takket være snørebånd, der ikke løsner sig i løbet af arbejdsdagen.

uvex sportsline fås i tre farver i størrelserne EU 35 til 48 og opfylder EN 20345:2011 S1 P SRC. uvex sportsline er den ideelle sikkerhedssko til let industri, for eksempel lager, logistik, biler, luftfart og håndværkere.

Om German Design Award
German Design Award er den førende internationale pris, der uddeles af det tyske designråd. Dens formål: at finde, præsentere og hylde enestående design. Derfor præmieres hvert år produkter i bedste kvalitet fra produkt- og kommunikationsdesign, som alle på hver deres måde er banebrydende i det internationale designlandskab. German Design Award startede i 2012 og er en af verdens mest respekterede designkonkurrencer, som nyder stor respekt, og ikke kun blandt fagfolk.