Plus X Award-anerkjennelse for uvex 2-vernesko

Kolleksjonen med uvex 2-vernesko lever opp til slagordet sitt, «Pushing the Limits – Setting New Boundaries». Plus X Award-dommerpanelet gav sin anerkjennelse til uvex 2-kolleksjonen for innovasjon, høy kvalitet, design, funksjonalitet og ergonomi. Dette er tredje gang et uavhengig dommerpanel har sertifisert det ekstraordinære uvex 2-produktkonseptet, noe som er unikt for markedet for personlig verneutstyr (PPE).

Fokus på ergonomi

Som en del av det nye uvex i-gonomics-produktsystemet innen personlig verneutstyr var utviklingsfokuset på uvex 2-konseptet på å redusere belastningen på brukerens muskelsystem under arbeid, i tråd med ergonomiske prinsipper. Som et resultat kombinerer uvex 2-verneskoserien ekstrem lett vekt, god støtdemping og stabilitet for foten, samt ekstraordinær klimakomfort ved bruk i lengre perioder.

Den robuste, men elegante uvex 2-verneskoen er utformet for moderate og krevende bruksområder innen sektorer som energi, transport og logistikk, kjemisk industri, flyplasstjenester, metallbearbeiding og bransjer som er relatert til konstruksjon. Skoene og snørestøvlene er enten utstyrt med et overlærmateriale bestående av høyteknologiske mikrofibre av (beskyttelsesklasse S2 SRC) eller skinn i høy kvalitet (beskyttelsesklasse S3 SRC) og en dobbel PU-yttersåle.

Andre priser

uvex 2-verneskoen er tilbake på podiet med en Plus X Award etter å ha vunnet en IF Gold Award 2016 og en Special Mention 2016 på German Design Awards.

Om Plus X Award

Med et internasjonalt og uavhengig dommerpanel fra 25 bransjer, 23 strategiske partnere og mer enn 600 deltakende internasjonale merkevarer er Plus X Award verdens største innovasjonspris for teknologi, sport og livsstil. Prisene gis for ny og innovativ teknologi, ekstraordinær design og intelligente, men enkle operativsystemer. Kriterier som enestående ergonomiske og økologiske funksjoner sammen med bruk av materialer av høy kvalitet utgjør bærekraftige produkter med langvarig verdi, noe som også hedres av Plus X Award. Innovasjonsprisen ble opprettet for å styrke merkevarer og handel samt å støtte kunder i deres innkjøpsbeslutninger. I 2016 feiret Plus X Award sitt 13-årsjubileum.

Lær mer om uvex 2-vernesko: