uvex i-works: Se bra ut, være trygg!

Pålitelig beskyttelse, eksepsjonell komfort og et bredt utvalg av bruksområder: uvex i-works kombinerer omfattende funksjoner og et konsekvent valg av materialer med et sporty utseende.

Øynene våre er ikke bare vårt sentrale sensoriske organ, men også viktige for vår evne til å arbeide. Derfor er det enda viktigere at de er fullstendig beskyttet, spesielt i utfordrende og potensielt skadelige miljøer.

Omfattende beskyttelsesfunksjoner, høy brukerkomfort og et bredt synsfelt: uvex i-works er en imponerende kombinasjon av lang teknologikompetanse, tverrfaglig brukskunnskap og ytelse sikret med en rekke funksjonelle tester og kvalitetskontroller. På denne måten har utviklerne hos uvex har kunnet kombinere alle fordelene som kan forventes av toppmoderne vernebriller når det gjelder funksjoner og materialene som brukes.

Som en klassisk allrounder er uvex i-works derfor egnet for de forskjellige behovene til en rekke arbeidsmiljøer. På den måten beskytter de brillebrukere som påføres belastninger som en del av konstruksjonsarbeid eller produksjonsprosesser, men de kan også brukes i helseindustrien, for laboratoriearbeid i den farmasøytiske industrien så vel som i næringsmiddelindustrien. I tillegg sikrer UV 400-beskyttelse at brillene absorberer UVA-, B- og C-stråler opptil en bølgelengde på 400  nanometer, noe som sikrer komplett beskyttelse av øynene fra de skadelige virkningene av ultrafiolett stråling.

Her står uvex supravision excellence-belegget for omfattende beskyttende funksjoner, selv i krevende arbeidsmiljøer, noe som gir høy stabilitet mot mekanisk påvirkning kombinert med ekstremt ripesikre og kjemisk resistente overflater. I tillegg er antidugg-belegget på innsiden av linsene permanente selv etter gjentatt rengjøring: Dermed er brillene egnet for langsiktig bruk.

Brukerkomfort er også viktig for bruk av vernebriller på arbeidsplassen. Etter bruk i lengre perioder av gangen er det spesielt avgjørende at de er lette og ikke etterlater seg smertefulle trykkmerker i sensitive områder i ansiktet. Den doble komponentteknologien fra uvex sikrer at dette forblir saken gjennom hele arbeidsdagen. Uansett hvor brillene hviler har de også et spesielt høyt komfortnivå på grunn av bruk av materialer som er myke, men som også sikrer en stabil, sklisikker passform.

En annen viktig fordel: uvex i-works klarer å kombinere omfattende kvalitet med en sporty design. Tross alt har ansatte også i krevende arbeidsmiljøer rett til å se bra ut på arbeidsplassen sin!