uvex sportsline – Vernesko i joggeskostil

Ikke inngå kompromisser bare fordi du arbeider! Den nye uvex sportsline-verneskokolleksjonen kombinerer funksjonalitet, komfort og stil i en lett, slank og fleksibel design. Den ideelle løsningen for lette industrielle bruksområder som lager og logistikk, bil, vedlikehold eller montasjearbeid.

uvex sportsline er utstyrt med metallfri, gjennomtrengningsbestandig midtsåle og tåkappe og gir en høy grad av fleksibilitet når du arbeider. Tåområdet av skoen er beskyttet mot slitasje med en TPU-skrapebeskyttelse som bidrar til å øke levetiden, spesielt når du kneler. uvex sportsline er også egnet for områder med statisk elektrisitet på grunn av støtbeskyttelse under 35 megaohm, og SRC-sertifisert sklibestandighet og en lett bulket hæl garanterer sikkerheten ved hvert trinn. Det gjelder selv på stiger, noe som gjør skoene egnet i en rekke industrielle bruksområder.

Overlær med svært pustende tekstil og avstandsnett gir utmerket brukerkomfort og et balansert fotklima. Yttersålen med dobbelt lag med polyuretan med støtdempere i hælen sammen med avtakbar, antistatisk, fukttransporterende komfortsåle sikrer god absorpsjon og fuktighetstransporterende egenskaper, noe som bidrar til å beskytte muskelsystemet og fremme god fothygiene. Med individuell justerbar hurtigsnøring passer verneskoen perfekt og sikkert på foten uten lisser som går opp i løpet av arbeidsdagen.

uvex sportsline er tilgjengelig i tre farger i europeisk størrelse 36 til 48 og oppfyller kravene i EN 20345:2011 S1 P SRC.