uvex 2-vernesko – «Beste produkt 2017»

uvex utvider uvex 2-kolleksjonen med vernesko til å inkludere nye attraktive modeller i beskyttelsesklassene S1 P og S3, inkludert VIBRAM®-gummisåledesign. Samtidig er selskapet glad over å bli tildelt «Plus X Award» for «Beste produkt 2017» i Verktøy-kategorien. For fjerde gang på rad har en uavhengig fagjury attestert til den imponerende kvaliteten til uvex 2-produktkonseptet – et konsept som er unikt for markedet for personlig verneutstyr (PPE). Det setter nye standarder for vernefottøy i tråd med slagordet «Winners at Work – uvex 2 – Pushing the Limits» og dekker en rekke bruksområder.

Ny kolleksjon med modeller og såledesign
uvex 2-serien består av fire modeller med en høyteknologisk mikrofiberaksel (snørestøvler, sko, perforerte sko og sandaler) samt to modeller med skinnaksel av høy kvalitet (sko og snørestøvler) i S1 P- og S3-design. Hver versjon er tilgjengelig med en PU/PU-yttersåle samt en yttersåle i VIBRAM®-gummi. Hver modell oppfyller ESD-kravene og er helt metallfri.

Vi fokuserer på å oppnå fremragende ergonomi
Innenfor rammen av uvex' i-gonomics-produktsystem for personlig verneutstyr var det under utviklingen av uvex 2-konseptet fokus på å redusere stressnivået betydelig på brukernes muskelsystemer på arbeidsplassen i henhold til ergonomiske prinsipper. Som sådan står uvex 2-verneskoserien for enkle, enestående dempeegenskaper og stabilitet for føttene samt gode egenskaper for klimastyring ved bruk av fottøy i lange perioder av gangen. Løsninger som er skreddersydd til ortopediske krav, er tilgjengelig i samsvar med DGUV-regulering (det tyske instituttet for helse og sikkerhet på arbeidsplassen) 112-191 og østerrikske ÖNORM Z-regulering 1259 på forespørsel.

Egnet for en rekke bruksområder
Den robuste, men elegante uvex 2-verneskoserien er utformet for moderate og krevende bruksområder innen sektorer som energi, transport og logistikk, kjemikalieindustrien, flyplasstjenester, mekanisk industri, handel og tilleggstjenester.

Andre priser
Etter Plus X Award i 2016 og 2017 er uvex 2-vernesko på seierspallen igjen etter å ha vunnet en IF Gold Award i 2016 og etter æren av å motta en Special Mention fra German Design Award i 2016. Det gjør serien til den mest prisvinnende verneskoen på markedet.