uvex i-gonomics: uvex 1 sport. Siste trend. Ren sportslighet.

Sporty design møter sofistikert funksjonalitet: uvex 1 sport-verneskoen er både ungdommelig og stilig kombinert med førsteklasses brukerkomfort, takket være den lette utformingen, klima-optimaliserte høyteknologiske materialer og en ergonomisk formet, fleksibel yttersåle laget av to-lags polyuretan. Som en del av uvex i-gonomics-produktsystemet forbedrer verneskoen brukerkomforten betydelig, både på arbeidsplassen og utenfor.

Et omfattende utvalg av funksjoner
uvex 1 sport-verneskoen i beskyttelsesklasse S1 og S3 er praktisk talt sømfri og er basert på en nylig utviklet holdbarhetsmodell. Den imponerer også med et omfattende utvalg av funksjoner. Skoene er laget av syntetiske materialer, er ESD-aktiverte og er egnet for kromallergikere. Yttersålen i polyuretan er motstandsdyktig mot slitasje og imponerer med svært gode sklisikre egenskaper (SRC-designert). Den metallfrie xenova®-tåbeskyttelseskappen og den ikke-metalliske, gjennomtrengningsbestandige mellomsålen (S3-versjonen) tilbyr sikkerhet på høyt nivå. uvex 1 sport-verneskoen er også fri for fuktavstøtende malingsstoffer. Størrelser fra 35 til 40 produseres ved bruk av en kvinnelest. Den avtakbare komfortable innleggssålen gir polstring rundt forfot og hæl. Med uvex 1 sport-verneskoen er løsninger skreddersydd til ortopedisk krav tilgjengelig i samsvar med DGUV-regulering (Tysk institutt for helse og sikkerhet på arbeidsplassen) 112-191 og østerrikske ÖNORM Z-regulering 1259 på forespørsel.

uvex i-gonomics – nyskapende fotbeskyttelse. Betydelig bedre brukerkomfort.
uvex i-gonomics står for maksimal funksjonalitet med førsteklasses komfort: Det innovative produktsystemet er perfekt tilpasset den menneskelige kroppsformen og karakteriseres med sin enestående absorpsjon, lave vekt og optimale klimastyring. Å stå og gå i vernesko er nå merkbart mer komfortabelt – hele dagen lang. uvex 1 sport oppnår en enestående uvex i-gonomics-avlastningsindeks på 4,3 takket være den lette vekten på bare 475 g (S1 SRC, størrelse 42), en høy grad av fleksibilitet (lav stivhet ved strekking) og en høy pusteevne.