uvex high-fit u-cut – førsteklasses individuelt hørselvern

Støy-indusert hørselstap har vært høyt på listen over anerkjente yrkesrettede sykdommer i mange år. Støy-indusert hørselstap skjer vanligvis sakte og uten smerte. Fare for hørselsskade og behovet for å beskytte hørselen merkes ofte ikke før det er for sent. Kun de som er berørt av hørselstap, forstår hvor viktig det er med god hørsel – for uvex er beskyttelsen og vedlikeholdet av hørselen av største viktighet.

Brukeraksept er avgjørende for vellykket hørselvern. Folk vil ofte nekte å bruke tungvinte og dårlig tilpassede verneprodukter. Takket være det nyskapende designet tilbyr uvex u-cut HC-otoplastikk en merkbart forbedret brukerkomfort og sørger for en enda bedre opplevelse av lyd uten å ofre lydisolasjon. Tilpassede ørepropper er enda mer fleksible takket være det målbevisste inngrepet i øregangen, og har også blitt enda lettere. Restvolumet i øregangen har økt betydelig. Alt dette resulterer i enestående brukerkomfort med samme gode isolerende ytelse. uvex high-fit u-cut-hørselvern er tilgjengelig i to versjoner, alltid med et tilpasset øreproppdesign: enten halv-concha eller hel-concha. Begge versjoner bruker samme myke silikonmateriale, som har blitt dermatologisk testet. Uttrekkbar otoplastikk til øregangen tilbyr maksimal fleksibilitet og kan også kompensere for kraftige kjevebevegelser.

Det unike designet gjør disse tilpassede øreproppene mykere, lettere og mer fleksible i ørekanalen og i øreåpningen, noe som gir maksimal komfort for brukeren. Begge varianter er utstyrt med et antibakterielt nano-belegg. En kapillær-piercing forhindrer at trykket bygger seg opp, og fjerner følelsen av isolasjon. uvex high-fit otoplastikk er utstyrt med et filter som kan velges i henhold til støynivået på arbeidsplassen. Alle produkter og isolerende verdier har blitt testet og sertifisert i henhold til EN 352-2. uvex high-fit u-cut otoplastikk er ideelle for bruk på steder med høy temperatur og av personer med trykksensitive ører.

uvex i-gonomics – innovasjon gjennom avlastning
uvex high-fit u-cut tilpassede ørepropper er en del av det nyskapende produktsystemet uvex i-gonomics. Dette kombinerer relevante sikkerhetsfunksjoner med enestående ergonomiske egenskaper og gjør dem vitenskapelig målbare. uvex i-gonomics omfatter produkter som i stor grad har blitt utviklet basert på ergonomisk forskning. uvex har innført den såkalte «avlastningsindeksen» for å gjøre det mulig å registrere og sammenligne produkter med hensyn til brukerkomfort. Avlastningsindeksen består av tre koeffisienter, som sammen gir en gjennomsnittsverdi som definerer «avlastningsfaktoren» til et produkt. Dette lar uvex produsere maksimal sammenlignbarhet – selv på tvers av ulike produkttyper og produsenter. Avlastning måles i tre ulike kategorier: «kraft», «vekt» og «klima». uvex tar selvfølgelig hensyn til ulike egenskaper blant de ulike produkttypene – så testmetodene som brukes innenfor forskjellige målingskategorier, varierer tilsvarende.