uvex i-gonomics: uvex pheos cx2 sonic-kapselbriller med bredt synsfelt

Med den kompakte og lette utformingen er uvex pheos cx2 sonic godt egnet for en rekke bruksområder. Disse funksjonelle kapselbrillene med bredt synsfelt gir imponerende komfort, og takket være uvex supravision-overflateteknologi gir de et klart synsfelt selv i ekstreme klimasoner.

uvex pheos cx2 sonic veier kun 34 gram, og er de letteste vernebrillene med bredt synsfelt i hele uvex-utvalget! Kapselbrillene gir et omfattende vernenivå takket være fleksibelt tilpasningsdyktig og myke komponenter. Med uvex-dobbeltkomponent-teknologien og panne- og nesebroen støpt rett på linsen er du garantert en skreddersydd passform. X-tended eyeshield – som allerede har blitt prøvd og testet med uvex pheos cx2-vernebriller – dekker hele øyeområdet.

Takket være det kompakte designet kan kapselbrillene lett brukes sammen med hjelmer, åndedrettsvern og hørselvern. Med uvex supravision extreme-belegget er linsen ripefast på utsiden og har antidugg-beskyttelse på innsiden. I tillegg har linsen høy mekanisk styrke og tåler å bli truffet av små gjenstander med en fart på opptil 120 meter per sekund (B-merking).

uvex i-gonomics – innovasjon gjennom avlastning
uvex pheos cx2 sonic er en del av det nyskapende produktsystemet uvex i-gonomics. Dette kombinerer relevante sikkerhetsfunksjoner med enestående ergonomiske egenskaper og gjør dem vitenskapelig målbare. uvex i-gonomics omfatter produkter som har blitt utviklet i stor grad basert på ergonomisk forskning. uvex har innført den såkalte «avlastningsindeksen» for å gjøre det mulig å registrere og sammenligne produkter med hensyn til brukerkomfort.   Avlastningsindeksen består av tre koeffisienter, som sammen gir en gjennomsnittsverdi som definerer «avlastningsfaktoren» til et produkt. Dette lar uvex produsere maksimal sammenlignbarhet – selv på tvers av ulike produkttyper og produsenter. Avlastning måles i tre ulike kategorier: «kraft», «vekt» og «klima». uvex tar selvfølgelig hensyn til ulike egenskaper blant de ulike produkttypene – så testmetodene som brukes innenfor forskjellige målingskategorier, varierer tilsvarende.