uvex mottar prisen for «Mest innovative merkevare 2017»

Etter at Late Jury 2016/2017 har gått sammen og alle registrerte produkter har blitt vurdert, er årets mest innovative merkevarer bestemt. Den mest prestisjefylte anerkjennelsen til Plus X Award – prisen for mest innovative merkevare – ble utdelt for fjortende gang i år. Den hedrer Plus X Award-deltakerne som har vunnet flest kvalitetssegl innenfor deres produktgruppe. uvex var en kvalifisert deltaker med uvex 2-verneskoserien og mottok prisen i «Verktøy»-kategorien. Dette var en imponerende bekreftelse på den innovative dyktigheten til firmaet som en leverandør av verneutstyr for arbeid, sport og fritid.

uvex 2-verneskokolleksjonen mottok Plus X Award-anerkjennelsen for «Beste produkt 2017» samt fem av de syv kvalitetsseglene til Plus X Award.

Jurymedlemmene, arrangørene, partnerne og ambassadørene til verdens største innovasjonspris for teknologi, sport og livsstil gratulerer disse fantastiske merkevarene for deres enestående ytelse.

«Gratulerer til alle vinnere av prisen for mest innovative merkevare 2017. Også i år har jurymedlemmene våre virkelig blitt imponert over presentasjonen av et slikt antall innovative produkter, sterke merkevarer og gode produktstudier. Merkevarene fortjener virkelig prisene sine og kan stolt ta disse imponerende, gylne trofeene hjem til sine bedrifter som klare symboler på den ånden som gjør at innovative ideer og visjoner blir til virkelighet. Mange av disse innovative produktene vil ikke bare berike forbrukernes daglige liv, men har også potensial til å endre hele markeder eller til og med lage helt nye,» sier Donat Brandt, President i Plus X Award.

De mest innovative merkevarene i av 2017

• ABUS (elektrisk- og medieteknologi)
  • Adidas (sko)
  • ARAG (forsikring)
  • Beurer (helse og personlig pleie)
  • Bien-Zenker (boliger)
  • BRUDER (leker og hobbyelementer)
  • CHIQ (store elektriske apparater)
  • Fitbit (sport og treningsutstyr)
  • Grohe (sanitærarmaturer)
  • Hensel (video- og fototeknologi)
  • Hyla (små elektriske apparater)
  • J.W. Ostendorf (konstruksjonsmaterialer)
  • KEF (high-end-lyd)
  • Lässig (familier og barn)
  • Leicht (møbler)
  • Magnat (hjemmeunderholdning)
  • Markilux (hageprodukter)
  • Matrix (sport- og fitnessenheter)
  • Medion (IT og digitale produkter)
  • MYMIU (dyrerekvisita og tilbehør)
  • Theben (energi og belysning)
  • uvex (verktøy)
  • Vestel (telekommunikasjon)
  • Volkswagen (bilindustrien)
  • Waterkotte (varmeapparat og klimaanlegg)
  • Wenko (tilbehør)
  • X-Bionic (sportstøy)

Om Plus X Award
Med et internasjonalt, uavhengig panel av spesialistdommere fra 25 sektorer, 23 høyt kvalifiserte strategiske partnere og mer enn 600 deltakende internasjonale merkevarer er Plus X Award verdens største innovasjonspris for teknologi, sport og livsstil i dag. Oppføringer som fortjener en premie, er nylig utviklet og innovativ teknologi, enestående design samt intelligente, men enkle konsepter. Kriterier som god ergonomi og økologiske produktfunksjoner, et omfattende utvalg av funksjoner samt bruk av materialer med høy kvalitet og behandling av slike materialer fører også til bærekraftige produkter med langvarig verdi, og fortjener dermed også æren. Innovasjonsprisen ble startet som et prosjekt for å beskytte og styrke merkevarer og handel samt å støtte kunder i deres innkjøpsbeslutninger. I 2017 feiret Plus X Award sitt 14-årsjubileum.