uvex profisystem construction

Byggebransjen står overfor en rekke utfordringer, med oppgaver som strekker seg fra forberedende anleggsarbeid og sivilingeniørarbeid, til bygningsinstallasjon og innvendig montering. I hvert prosjekt må de involverte partene arbeide i feilfri synergi med motpartene – og det samme gjelder for et perfekt system for personlig verneutstyr. For første gang presenterer uvex safety group et omfattende PPE-produktsystem som er utviklet spesielt for byggebransjen, på A+A 2017-handelsmessen.

uvex har utviklet og valgt mer enn 150 nyskapende produkter innen personlig verneutstyr som er spesialtilpasset bestemte krav til byggeindustrien og som beskytter ansatte på en pålitelig måte. uvex profisystem construction-produktene er gruppert i mer enn 12 produktkategorier og gir optimal beskyttelse for alle bruksområder.

uvex profisystem construction-produktene ble utviklet for følgende bruksområder:

• Veiarbeid
  • Konstruksjon av kloakkrør/rørledning
  • Rørlegger/klimaanlegg-teknologi og installasjon av varmeanlegg
  • Steinlegging/muring/asfaltering
  • Rivings-/demonteringarbeid
  • Bro- og tunnelkonstruksjon/konstruksjon av hevet vei
  • Elektrisk installasjon
  • Betong- og gipsarbeid
  • Arbeid med konstruksjonsmaskin
  • Gulv-/flislegging
  • Maling/tapetsering
  • Smedarbeid

Ekstrem støy? Farlige gnister? Farlige reststoffer? uvex har den riktige løsningen for ethvert bruksområde. Vi tilbyr profesjonell beskyttelse for ansatte fra hode til tå med produkter som kjennetegnes av nyskapende teknologi, et enestående kvalitetsnivå og en moderne design.

Produkteksempler:

Pålitelige sikkerhetshjelmer – essensielt utstyr for enhver byggeplass: uvex pheos IES-hjelmen har en integrert klips for direkte tilkobling av uvex pheos-vernebriller. Dette systemet holder øyevernet akkurat der det skal være – inkludert trygt gjemt i hjelmen hvis nødvendig.

Nyskapende vernebriller for alle bruksområder innen byggeindustrien: uvex pheos cx2 gir pålitelig beskyttelse mot støv på byggeplassen og har et ergonomisk øyevern for eksepsjonell komfort – selv under langvarig bruk.

Fleksible vernehansker slik at teamet kan få godt grep på oppgaven: uvex phynomic XG-hansken sitter som et ekstra hudlag og har et nyskapende belegg for ekstra godt grep når du håndterer oljete elementer.

Pålitelig hørselvern mot ekstrem støy på byggeplassen: Takket være de ekstra myke øreputene er uvex K4 utrolig behagelig å ha på – mens den iøynefallende hi-vis-designen gir brukeren bedre sikt.

Robuste vernesko for å gi et solid grunnlag for teamet ditt på byggeplassen: uvex 2 er utstyrt med siste generasjons metallfri tåbeskyttelseskappe, noe som resulterer i et lett og svært fleksibelt fottøy som tilbyr maksimal brukerkomfort.

Laget er garantert å bli sett på enhver byggeplass: Den svært vannbestandige uvex protection active flash-softshell-jakken har et batteridrevet lysinfosystem for forbedret sikkerhet når sikten er dårlig.

I tillegg til produktene tilbyr uvex et omfattende servicekonsept som en del av profisystem construction. I tillegg til råd på anleggsplassen, er automatiserte konsultasjonsverktøy, for eksempel uvex Chemical Expert System for vernehansker, også tilgjengelig. Dessuten kan uvex tilpasse produktene innen seriene for vernebriller, hodebeskyttelse og verneklær. For utdannings- og opplæringsformål kan man også delta på tilpassede interne seminarer og sektorspesifikke arrangementer på uvex-akademiet i Fürth.