uvex sportsline på podiet

uvex sportsline-verneskokolleksjonen kombinerer funksjonalitet, komfort og stil i en lett, slank og fleksibel design. Denne vinnende kombinasjonen har også imponert juryen i det tyske designrådet, og 8473-modellen fra uvex sportsline-kolleksjonen slo ut over 5000 bidrag og sikret seg førsteprisen ved Tysk designprisutdelingen 2018 i industrikategorien.

uvex sportsline er utstyrt med en metallfri, gjennomtrengningsbestandig midtsåle og tåkappe og gir en høy grad av fleksibilitet når du arbeider. Tåområdet på skoen er beskyttet mot slitasje med en TPU-skrapebeskyttelse som bidrar til å øke levetiden, spesielt når du kneler. uvex sportsline er også egnet for områder med statisk elektrisitet på grunn av støtbeskyttelsen under 35 megaohm, og SRC-sertifisert sklibestandighet og en lett innrykket hæl garanterer sikkerheten ved hvert trinn. Det gjelder selv på stigene, noe som gjør skoene egnet i en rekke industrielle bruksområder. Ultra-pustende tekstiloverlær og avstandsnett gir utmerket brukerkomfort og et balansert fotklima.

Yttersålen er laget av dobbel polyuretan med støtdempere i hælen, og sammen med den avtakbare, antistatiske, fukttransporterende komfortsålen er du sikret god absorpsjon og fuktighetstransporterende egenskaper som bidrar til å beskytte det muskuloskeletale systemet og fremme god fothygiene. Med individuell justerbar hurtigsnøring passer verneskoen perfekt og sikkert på foten uten lisser som går opp i løpet av arbeidsdagen.

uvex sportsline er tilgjengelig i tre farger i europeisk størrelse 35 til 48 og oppfyller kravene i EN 20345:2011 S1 P SRC. uvex sportsline er den ideelle verneskoen for lette industrielle bruksområder slik som lager, logistikk, transport, luftfart og varehandel.

Om Tysk designpris
Tysk designpris er den beste internasjonale prisen du kan motta av det tyske designrådet. Målet: å oppdage, presentere og hedre unike designtrender. Derfor blir toppkvalitets bidrag hvert år fra produkt- og kommunikasjonsdesign belønnet, som alle er på sin egen måte er banebrytende i den internasjonale designverdenen. Tysk designpris ble lansert i 2012 og er en av de mest respekterte designkonkurransene i verden. Den blir holdt i høy aktelse både innenfor og utenfor profesjonelle sirkler.