uvex skyddsglasögon bland ”Århundradets varumärken – Stjärnor 2016”

uvex safety group och deras skyddsglasögon, som utgör en stor del av deras produktportfölj, har nämnts bland ”Stjärnor 2016” i den senaste utgåvan av ”Århundradets varumärken”. Samlingen publiceras vart tredje år av ”Deutsche Standards” publiceringsföretag och presenterar de starkaste och mest berömda tyska varumärkena från en mängd olika branscher.

Stefan Brück, CEO för uvex safety group, kommenterade på prisutdelningsceremonin för ”Stjärnor 2016” i Berlin: ”Vi är glada över att få den här utmärkelsen. Det är ett erkännande av vår investering i varumärkeskommunikation och ger oss motivation och fokus att fortsätta på samma väg.” Efter att uvex skidglasögon ingick bland ”Århundradets varumärken” 2010 har även uvex skyddsglasögon, i synnerhet uvex astrospec 2.0, fått den här prestigefulla hyllningen. Varumärkesboken nämner skyddsglasögonens obehindrade runtomsikt och förstklassiga ergonomi. Men en del beröm reserverades för uvex beprövade och testade beläggning med optimala egenskaper för imskydd och reptålighet: ”Det bayerska företaget genomsyras av tradition och har flera decenniers erfarenhet av beläggningstekniker. uvex är en global marknadsledare inom industriella skyddsglasögon.”

Århundradets varumärke presenterar sammanlagt 250 ”stjärnor” och är ett uppslagsverk över de största tyska varumärkena. I kompendiets förord beskriver utgivaren dr Florian Langenscheidt hur den här sammanställningen av legendariska varumärken ”representerar ett helt produktsortiment. Därför sätter de standarden för tävlingen. Genom att markera förstklassiga tyska varumärken presenteras även en översikt av Tysklands ekonomiska resultat. Det ska förmedla förtroende och positiv förstärkning av konceptet ”Made in Germany”.”

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut