uvex i-works: Se bra ut, var säker!

Tillförlitligt skydd, enastående komfort och en mängd olika tillämpningar: uvex i-works kombinerar omfattande funktioner och ett konsekvent val av material i sportig stil.

Våra ögon är inte bara våra centrala sinnesorgan, utan även avgörande för vår förmåga att arbeta. Därför är det ännu viktigare att de är helt skyddade, särskilt i utmanande, potentiellt farliga miljöer.

Omfattande skyddsfunktioner, enastående användarkomfort och ett brett synfält: uvex i-works är en imponerande kombination av sedan länge etablerad teknisk expertis, sektoröverskridande tillämpningskunskap och prestanda som säkerställs av flera funktionella tester och kvalitetskontroller. På det här sättet har utvecklarna på uvex kunnat samla alla fördelar som kan förväntas av toppmoderna skyddsglasögon vad gäller funktioner och material.

Därför är uvex i-works en klassisk mångsysslare som passar de olika behoven i en mängd olika arbetsmiljöer. De skyddar användare som utsätts för kraftiga påfrestningar i byggnadsarbetet eller tillverkningsprocesserna, samtidigt som de även är tillförlitliga inom hälsovårdsbranschen, för laboratoriearbete inom läkemedelsindustrin och inom livsmedelsindustrin. Dessutom garanterar UV 400-skyddet att glasen absorberar UVA-, B- och C-strålar upp till en våglängd på 400 nanometer, vilket säkerställer ett fullständigt skydd för ögonen mot skadliga effekter av ultraviolett strålning.

Här står beläggningen uvex supravision excellence för omfattande skyddsfunktioner, även i krävande arbetsmiljöer, vilket ger hög stabilitet mot mekanisk påverkan och extremt reptåliga och kemikalieresistenta utsidor. Dessutom är egenskaperna för imskyddet på insidan av linserna permanenta även efter upprepad rengöring: Det gör att glasögonen passar för långvarig användning.

Skyddsglasögonens användarkomfort på arbetsplatsen är lika viktig. Det är viktigt att de är lätta och inte lämnar smärtsamma tryckmärken på känsliga områden i ansiktet, i synnerhet vid långvarig användning. Tekniken med dubbla komponenter från uvex säkerställer att det förblir så under hela arbetsdagen. Oavsett var glasögonen vilar har de synnerligen hög komfort tack vare de mjuka materialen, samtidigt som de har en stabil, halkfri passform.

En annan viktig fördel: uvex i-works lyckas kombinera omfattande kvalitet med en sportig design. Även anställda i krävande arbetsmiljöer har rätt att se bra ut på arbetsplatsen!

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut