Skyddsglasögonen uvex pheos cx2 uppvisar utmärkta prestanda

Som en framgångsrik global leverantör av utrustning till toppresterande idrottare visar deras förtroende för våra produkter hur viktigt det är med rätt skyddsutrustning för att nå personlig framgång.  Precis som i sportsammanhang bjuder den industriella arbetsplatsen på dagliga utmaningar för människor och utrustning. Med förvissningen om att din personliga skyddsutrustning levererar vid kritiska ögonblick kan du känna dig trygg och sätta personliga rekord och bli en ”vinnare på arbetet”.

Nya uvex pheos cx2 tar uvex bästsäljande glasögon till nya höjder.  Visiret och ögonbrynsskyddet X-tended med formsprutad, mjuk komponentteknik ger ett tillförlitligt skydd mot stänk och partiklar.  Fyrapunktsramen säkerställer att glasögonen passar användaren perfekt för tillförlitligt skydd. Den utmärkande designen och formen på sidoarmarna tillsammans med den innovativa X-Twist-tekniken gör att uvex pheos cx2 kan anpassas efter individuell huvudbredd för en bekväm, halkfri passform.

Passar för de flesta områdena

uvex pheos cx2 har presterat utomordentligt i en rad olika tester. I läcktestet som utfördes med en motståndskraftig lösning hindrade visiret och ögonbrynsskyddet X-tended dropparna från att tränga in när lösningen sprutades på framifrån, vilket krävs enligt standarden, inte heller uppifrån eller från sidan i enlighet med uvex standard. Ögonen är skyddade även vid arbete ovanför huvudet.

uvex pheos cx2 får även högt betyg vad gäller passformen.  Avståndet mellan pannan och glasögonen mäts vid fyra olika punkter för ultimat passform för de flesta ansiktsformerna. Resultatet blir ergonomiska glasögon som ger användaren ännu mer skydd och komfort jämfört med de redan bästsäljande och högpresterande skyddsglasögonen uvex pheos och uvex pheos s.

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut