uvex sportsline – Skyddsskor i träningsstil

Kompromissa inte bara för att du är på arbetet! Det nya sortimentet uvex sportsline skyddsskor förenar funktionalitet, komfort och stil i en lätt, tunn och flexibel design. Den perfekta lösningen för lätta industritillämpningar så som lager och logistik, fordon, underhåll eller monteringsarbete.

uvex sportsline har metallfri mellansula och tåhätta som står emot penetration. Skon skyddar bra och är väldigt flexibel när du arbetar. Skons tå skyddas mot slitage med en slitstark TPU-hätta som bidrar till att öka produktens livslängd, särskilt vid knästående. uvex sportsline passar även för ESD-områden tack vare avledningsmotståndet under 35 megaohm och det SRC-certifierade halkskyddet. En lätt indragen båge garanterar säkerhet i varje steg, även på stegar och gör den lämplig i flera olika industriella tillämpningar.

Textilöverdelens otroliga andningsbarhet och ett grovmaskigt nätfoder ger utmärkt användarkomfort och ett balanserat klimat för foten. Yttersulan i polyuretan med dubbla lager har stötdämpare i hälen och en bekväm löstagbar, antistatisk klimatinnersula som säkerställer bra dämpning och fuktavledande egenskaper, vilket bidrar till att skydda muskler och skelett och främjar bra fothygien. Skyddsskorna har individuellt justerbar snabbsnörning, så att foten passar perfekt och säkert utan skosnören som går upp under arbetsdagen.

Nya uvex sportsline finns i tre färger i EU-storlekarna 36 till 48 och uppfyller EN 20345:2011 S1 P SRC.

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut