uvex i-gonomics: uvex 1 sport. Trendiga. Sportiga.

Sportig design möter sofistikerade funktioner: Skyddsskon uvex 1 sport är både ungdomlig och snygg samtidigt som den ger användaren förstklassig komfort med sin lätta konstruktion, klimatoptimerade högkvalitativa material och en ergonomisk, flexibel yttersula i polyuretan med dubbel densitet. Skyddsskon ingår i produktsystemet uvex i-gonomics och förbättrar användarens komfort på och utanför arbetsplatsen.

Ett omfattande utbud av funktioner
Skyddsskorna uvex 1 sport har nästan inga sömmar och är konstruerade efter en nyligen framtagen läst. De har skyddsklass S1 och S3 och ståtar med ett omfattande utbud av funktioner. Skorna är tillverkade av syntet, ESD-kapabla och lämpar sig för personer som är allergiska mot krom. Yttersulan i polyuretan är slitstark och har mycket bra halkskyddsvärden (SRC-beteckning). Den metallfria skyddande tåhättan xenova® samt den icke-metalliska mellansulan med penetrationsskydd (S3-varianten) ger omfattande skydd. Skyddsskorna uvex 1 sport är dessutom PWIS-fria. Storlekarna 35 till 40 tillverkas utifrån en kvinnlig läst. Den löstagbara bekväma sulan ger stötdämpning runt framfoten och hälen. För skyddsskorna uvex 1 sport finns skräddarsydda lösningar för ortopediska krav i enlighet med DGUV (tyska institutet för hälsa och säkerhet på arbetsplatsen), förordning 112-191, och österrikiska ÖNORM Z, förordning 1259, på begäran.

uvex i-gonomics – innovativt fotskydd Ger användaren utökad komfort.
uvex i-gonomics står för maximal funktionalitet med förstklassig komfort: Det innovativa produktsystemet är perfekt anpassat efter människans fysionomi och kännetecknas av enastående absorption, låg vikt och optimal klimatkontroll. Det är betydligt bekvämare att stå och gå i skyddsskor hela dagen. Modellen uvex 1 sport har fått hela 4,3 på uvex i-gonomics avlastningsindex. Det beror på att skon bara väger 475 g (S1 SRC storlek 42), är mycket flexibel (låg böjstyvhet) och har god andningsförmåga.

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut