uvex i-gonomics: uvex pheos cx2 sonic skyddsglasögon med brett synfält

Tack vare sin kompakta och lätta design lämpar sig uvex pheos cx2 sonic för en rad olika tillämpningar. Dessa funktionella skyddsglasögon med brett synfält ger enastående komfort. Tack vare beläggningstekniken uvex supravision har de ett klart synfält även i extrema klimat.

uvex pheos cx2 sonic väger bara 34 gram och är de lättaste skyddsglasögonen med brett synfält i uvex sortiment! Skyddsglasögonen ger ett omfattande skydd tack vare flexibelt anpassningsbara mjuka delar. uvex duo component-tekniken och det faktum att bågarna sitter direkt på linsen garanterar en perfekt passform. X-tended Eyeshield – har redan testats med uvex pheos cx2 skyddsglasögon och täcker ögonområdet helt.

Tack vare sin kompakta design kan skyddsglasögonen enkelt kombineras med hjälmar samt andnings- och hörselskydd. Beläggningen uvex supravision extreme gör linsen reptålig på utsidan och imskyddad på insidan. Dessutom har linsen hög mekanisk hållfasthet och klarar små föremål som färdas upp till 120 meter per sekund (B-märkning).

uvex i-gonomics – innovation genom avlastning
uvex pheos cx2 sonic ingår i det innovativa produktsystemet uvex i-gonomics som kombinerar relevanta säkerhetsfunktioner med enastående ergonomiska egenskaper och gör dem vetenskapligt mätbara. uvex i-gonomics omfattar produkter som har tagits fram utifrån ergonomiska upptäckter. För att göra det möjligt att övervaka och jämföra produkter med avseende på användarkomfort, har uvex infört ett så kallat ”avlastningsindex”.   Avlastningsindexet består av tre koefficienter som tillsammans, som ett medelvärde, fastställer produktens ”avlastningsfaktor”. Det gör uvex produkter maximalt jämförbara, även mellan olika produkttyper och tillverkare. Avlastningen uppmäts i tre olika kategorier: kraft, vikt och klimat. Vid jämförelser tar uvex självklart hänsyn till olika egenskaper hos de olika produkttyperna – och testmetoderna som används inom kategorierna varierar därefter.

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut