uvex i-gonomics: uvex synexo Z200 – perfekt samverkan mellan komfort och skydd

Nya skyddshandsken uvex synexo Z200 kombinerar fördelarna med sömlösa skyddshandskar med särskilda skyddszoner. Oavsett om det gäller precisionsarbete eller aktiviteter som kräver ett stadigt grepp ger uvex synexo Z200 riktat skydd där det behövs som mest, vilket sätter nya standarder för funktionalitet och användarkomfort. Designen ingår därmed i uvex i-gonomics produktsystem, som ger användaren bekvämare personlig skyddsutrustning.

Ökat skydd i kritiska områden
Innovativa uvex synexo Z200 skyddshandskar ger användarna tillförlitligt skydd. Statistik från tyska institutet för hälsa och säkerhet (DGUV) visar att tumme och pekfinger ofta drabbas av skärskador och nötning. Den slitstarka handsken uvex synexo Z200 har extra förstärkning på båda dessa områden och i handflatan. Den vita HPPE-skyddszonen, som sträcker sig under XtraGrip-beläggningen i aquapolymer stärker rivhållfastheten och skärskyddet (skärskyddsklass B) utan att göra avkall på användarkomfort. XtraGrip-beläggningen i aquapolymer ger handskarna god andningsförmåga. De är mycket bekväma och säkerställer ett bra grepp i fuktiga och oljiga områden. uvex synexo Z200 är certifierad i enlighet med EN 388 (4X31B) och Öko-Tex Standard 100 och lämpar sig för precisionsarbete, montering, service, underhåll och handel och finns i storlekarna 6 till 12. De tillverkas i Tyskland.

uvex i-gonomics – innovativt handskydd Ger användaren utökad komfort.
uvex i-gonomics står för maximal funktionalitet med förstklassig komfort: Det innovativa produktsystemet är anpassat till människans fysionomi och kännetecknas av sin slitstyrka, låga vikt och optimala klimatkontroll. Användaracceptansen av skyddshandskar förstärks, vilket ökar säkerheten.

Fler uvex synexo skyddshandskar
Vare sig det gäller förstärkning på tummen, fuktisolering i handflatan eller skydd för handryggen kännetecknas alla uvex synexo skyddshandskar av särskilda skyddsegenskaper som är den optimala lösningen för din tillämpning. Utöver uvex synexo Z200, finns modellerna uvex synexo M100, uvex synexo M500 och uvex synexo impact 1 som uppfyller specifika säkerhetskrav.

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut