uvex profisystem construction

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Byggbranschen står inför en rad utmaningar – med allt från förberedande arbete på plats och väg- och vattenbyggnad till byggnadsinstallation och interiörmontering. Alla inblandade i projektet måste fungera i perfekt samverkan – och samma sak gäller för ett perfekt system för personlig skyddsutrustning. För första gången presenterar uvex safety group ett omfattande produktsystem för personlig skyddsutrustning som har utformats särskilt för byggsektorn på A+A 2017-mässan.

uvex har utvecklat och valt ut fler än 150 innovativa produkter för personlig skyddsutrustning som är speciellt anpassade efter byggbranschens särskilda krav och ger anställda tillförlitligt skydd. Produkterna för uvex profisystem construction är indelade i fler än tolv olika produktkategorier och ger optimalt skydd inom alla tillämpningar.

uvex profisystem construction har tagits fram för följande tillämpningar:

• Vägbygge
  • Avloppslednings-/rörledningsbygge
  • VVS-arbeten
  • Murning/stenarbeten/beläggningsarbeten
  • Rivnings-/demonteringsarbeten
  • Bro- och tunnelbygge/förhöjt vägbygge
  • Elektrisk installation
  • Betong- och gipsarbeten
  • Hantering av anläggningsmaskiner
  • Golv-/plattläggning
  • Målning/tapetsering
  • Smide

Höga bullernivåer? Farliga gnistor? Farliga restföroreningar? uvex har rätt lösning för varje tillämpning och tillhandahåller professionellt skydd för anställda från topp till tå med produkter som kännetecknas av innovativa tekniker, enastående kvalitet och en modern design.

Produktexempel:

Tillförlitliga skyddshjälmar – viktig utrustning för varje byggarbetsplats: Hjälmen uvex pheos IES har en integrerad klämma för att kunna fästa uvex pheos skyddsglasögon. Det här systemet håller ögonskyddet precis där det ska sitta. Det går dessutom att på ett säkert sätt stoppa in skyddet i hjälmen vid behov.

Innovativa skyddsglasögon för alla tillämpningar inom byggbranschen: uvex pheos cx2 ger tillförlitligt skydd mot damm på byggarbetsplatsen och har ett ergonomiskt visir med utmärkt komfort – även vid långvarig användning.

Flexibla skyddshandskar så att ditt team kan grabba tag i arbetsuppgifterna: Handsken uvex phynomic XG sitter som en andra hud och har en innovativ beläggning för extra grepp vid hantering av oljiga arbetsstycken.

Tillförlitligt hörselskydd mot höga bullernivåer: Tack vare de extra mjuka öronkuddarna är uvex K4 otroligt bekvämt och har iögonfallande varselegenskaper som gör att arbetaren syns bättre.

Robusta skyddsskor ger stadigt fotfäste för ditt team på byggarbetsplatsen: uvex 2 har senaste generationens metallfria skyddande tåhätta, vilket resulterar i låg vikt och mycket flexibla skor med maximal komfort.

Garanterar att ditt team syns på varje byggarbetsplats: Den mycket vattentåliga softshelljackan uvex protective active flash har ett batteridrivet ljusledarsystem för ökad säkerhet vid dålig sikt.

Förutom produkter erbjuder uvex ett omfattande servicekoncept som en del av profisystem construction. Dessutom finns även råd för tillämpningar på plats och verktyg för automatiserade samråd, bland annat uvex Chemical Expert System för skyddshandskar. Utöver det kan uvex anpassa produkter i sortimenten för skyddsglasögon, hörselskydd och skyddskläder. Det går att delta i anpassade interna seminarier och branschspecifika evenemang i utbildningssyfte vid uvex akademi i Fürth.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut