uvex sportsline på vinnarpodiet

Skyddsskorna uvex sportsline förenar funktionalitet, komfort och stil i en lätt och flexibel design. Den här vinnande kombinationen imponerade juryn i det tyska designrådet. 8473-modellen från uvex sportsline serie slog över 5 000 tävlingsbidrag och kammade hem en German Design Award 2018 i industrikategorin.

uvex sportsline har en metallfri penetrationsskyddande mellansula och tåhätta som skyddar och ger hög flexibilitet när du arbetar. Skons tå skyddas mot slitage med en slitstark TPU-hätta som bidrar till att öka produktens livslängd, särskilt vid knästående. uvex sportsline passar även för ESD-områden tack vare avledningsmotståndet under 35 megaohm och det SRC-certifierade halkskyddet. Ett lätt indraget fotvalv garanterar säkerhet i varje steg, även på stegar och gör den lämplig i flera olika industriella tillämpningar. Textilöverdelens otroliga andningsförmåga och ett grovmaskigt nätfoder ger utmärkt användarkomfort och balanserat fotklimat.

Yttersulan i polyuretan med dubbla lager har stötdämpning i hälen och en bekväm löstagbar, antistatisk klimatinnersula som säkerställer bra dämpning samt fuktavledande egenskaper, vilket bidrar till att skydda muskler och skelett och främjar god fothygien. Skyddsskorna har individuellt justerbar snabbsnörning, så att foten passar perfekt och säkert utan skosnören som går upp under arbetsdagen.

Nya uvex sportsline finns i tre färger i EU-storlekarna 35 till 48 och uppfyller EN 20345:2011 S1 P SRC. uvex sportsline är den perfekta lösningen för lätta industritillämpningar såsom lager och logistik, fordon, rymdteknik och detaljhandel.

Om German Design Award
German Design Award är German Design Councils främsta internationella utmärkelse. Dess mål är att upptäcka, presentera och hylla unika designtrender. Därför belönar de årligen förstklassiga bidrag från produkt- och kommunikationsdesign, där samtliga är banbrytande inom internationell design. German Design Award lanserades 2012 och är ett av de mest respekterade designtävlingarna i världen och har gott anseende även utanför branschkretsar.

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut