uvex suXXeed – arbetskläder möter streetwear

uvex group sammanför tre globalt verksamma företag under ett tak: uvex safety group, uvex sports group (med uvex sports och Alpina Sports) och Filtral group (Filtral och Primetta). uvex group finns i 22 länder med 48 dotterbolag, men väljer att göra mesta möjliga av sin tillverkning i Tyskland. Två tredjedelar av företagets 2 600 medarbetare (enligt räkenskapsåret 2016/2017) är anställda i Tyskland. uvex är en global partner till internationell elitidrott och utrustar en rad framstående idrottare. Mottot att skydda människor är kärnan i företagets verksamhet. uvex utvecklar, tillverkar och distribuerar produkter och tjänster som skyddar personer på arbetsplatsen, inom idrottsvärlden och på fritiden.

Den nya kollektionen uvex suXXeed med arbetskläder träffar mitt i prick på allt: genomtänkt funktionalitet, sportig design, spännande färgkontraster, ovanliga materialkombinationer och en skärning som sitter som handen i handsken. Resultatet ser lika bra ut på män som kvinnor. Häftiga arbetskläder med streetweardesign. Perfekt för industri och handel.

Arbetskläderna uvex suXXeed följer varje arbetsuppgift och varje rörelse. Fuktreglerande material, element med fyrvägsstretch och en skärning som håller jackans resår på plats även när du lyfter på armarna. Det är DET vi menar med perfekt passform – och det är vårt mål. Byxorna i herrmodell finns nu tillgängliga i smal eller normal passform, de första inom personlig skyddsutrustning. Det finns särskilda designer i dammodell för byxor, tröjor och jackor – även här är flexibilitet och funktionalitet oumbärliga ingredienser i receptet för framgång. Kompromisslös passform – både på arbetet och på fritiden.

Det är även så den internationella, oberoende expertjuryn Plus X Award ser på saken. Världens största innovationspris för teknik, sport och livsstil tilldelades uvex som ”Årets varumärke 2017” inom ”Arbetskläder”. Cargobyxorna med normal passform och jackan Realworker i kollektionen uvex suXXeed vann pris i kategorin ”Sportkläder” för hög kvalitet, design, funktionalitet och ergonomi.

Har du några frågor? Mediekontakt:

Dela Skriv ut